Ambulancezorg Nederland (AZN) zoekt nieuwe voorzitter voor de landelijke protocollencommissie
Wilt u als voorzitter van de landelijke protocollencommissie ambulancezorg op een positieve wijze sturing geven aan het ontwikkelen en reviseren van sectorale protocollen, meedenken over hoe ziektescripts ontwikkeld kunnen worden en welke redeneerhulpen passen binnen de praktijk van de ambulancezorg? Dan komen we graag met u in contact!
Over de protocollencommissie
De landelijke protocollencommissie bestaat uit zes leden (ambulancezorgprofessionals en medisch managers ambulancezorg (artsen)) vanuit verschillende Regionale Ambulancevoorzieningen (RAV’s). Zij vertegenwoordigen de NAPA, NVBMH, NVMMA en V&VN Ambulancezorg. Bureau AZN ondersteunt de protocollencommissie met een beleidsmedewerker en een programmamanager.
De commissie ontwikkelt, reviseert, actualiseert en beheert de protocollen voor hoog-, midden- en laagcomplexe ambulancezorg en bespreekt maandelijks lopende en nieuwe protocollaire vraagstukken. Wanneer nodig wordt afstemming gezocht met ketenpartners zoals NHG en KNOV. Een andere taak van de protocollencommissie is het onderhouden van de inhoud van de Ambulancezorg app (o.a. LPA, LPLMA). Momenteel is de commissie drukdoende met de implementatie van het NVMMA-advies over midden- en laagcomplexe protocollen. Aansluitend volgt de actualisatie van het brondocument Verrichtingen in de ambulancezorg.
Wie zoeken wij?
Voor de functie van voorzitter van de landelijke protocollencommissie zijn wij op zoek naar een voorzitter met:
- een medische achtergrond
- werkervaring in (bij voorkeur) de ambulancezorg of de acute zorgketen
- affiniteit met het coachend aansturen van een team gedreven zorgprofessionals
- een constructieve blik en het vermogen om kritische vragen te stellen op het juiste moment
- de vaardigheid om beleidsmatig samen te werken op medisch-inhoudelijke onderwerpen, waarbij evidence based en expert opion hand in hand gaan
- sterke communicatieve vaardigheden voor constructieve overleggen met stakeholders
- actuele kennis van ontwikkelingen in (de kwaliteit van) de ambulancezorg en acute zorg
Als voorzitter van de landelijke protocollencommissie ambulancezorg bent u wekelijks 8 tot 16 uur beschikbaar. U neemt deel aan de fysieke overleggen van de protocollencommissie en bent het eerste aanspreekpunt van de commissie voor mensen binnen en buiten de ambulancesector. Indien passend binnen de beschikbare uren, treedt u, binnen en namens, AZN op als (medisch) dossierhouder voor (landelijke overleggen over) A-ziekten en pandemische paraatheid.
Samenwerkingsvorm in overleg
Passend bij uw voorkeur en beschikbaarheid is een dienstverband mogelijk, maar we staan nadrukkelijk open voor een opdracht op freelance- of zzp-basis (uurtarief in overleg). De omvang van de functie ligt tussen de 8 en 16 uur per week. Indien gewenst kunt u werken op het kantoor van AZN in Zwolle en is thuiswerken, voor een deel van de aanstelling, mogelijk. Wanneer u voor het werk gebruik maakt van het OV, kunt u eersteklas reizen.
Meer informatie
Geïnteresseerd in de functie van voorzitter van de protocollencommissie ambulancezorg? Reageer dan voor 31 mei a.s. Op dinsdag 10 juni a.s. staan de gesprekken gepland.
- Vragen over het sollicitatieproces kunt u stellen aan Liesbeth Prins, directiesecretaris, via l.prins@ambulancezorg.nl of 088 – 38 38 208
- Met inhoudelijke vragen over de functie kunt u zich richten tot Trudie van Duin, programmamanager protocollencommissie, via t.vanduin@ambulancezorg.nl of 088 – 38 38 219
- Op deze sitepagina vindt u meer informatie over de landelijke protollen ambulancezorg