‘De mensen van de ambulance’ #dmvda


 

Sinds de publiekscampagne ‘De mensen van de ambulance’ in 2014 van start is gegaan, twittert een groot aantal meldkamercentralisten ambulancezorg, ambulanceverpleegkundigen en –chauffeurs veelvuldig over hun mooie vak. Altijd met respect voor de privacy van de patient en met een zgn. positieve 'voorlichtingsbril' op. Hierdoor krijgt het publiek dagdagelijks een kijkje in de keuken van de ambulancezorg.


Professionals zelf het boegbeeld
Bij de start van de campagne was direct helder dat ambulancehulpverleners zelf ambassadeur en boegbeeld wilden zijn van de publiekscampagne. Dat professionals hieraan actief invulling hebben gegeven onderstrepen de vele informatieve, leuke, nuttige en soms grappige berichten over ambulancezorg die professionals delen met het Nederlands publiek. Ook collega’s uit andere sectoren twitteren mee onder hashtag #dmvda. Onder dit artikel een greep uit de berichten.

Samen sterk in voorlichting over ambulancezorg
Ben je ambulanceprofessional of heb je op een andere manier te maken met ambulancezorg en wil je het publiek meer leren over ambulancezorg? Volg dan snel het twitteraccount van 'De mensen van de ambulance': @vandeambulance en tweet mee onder hashtag #dmvda of deel je berichten op Facebook met verwijzing naar de Facebookpagina 'De mensen van de ambulance'. En, voor zover nog niet gedaan: like gelijk even de Facebookpagina, als je er toch bent. Zorg er in de communicatie (zowel in tekst als beeld) te allen tijde voor dat de privacy van de patient geborgd blijft. Samen sterk in voorlichting over ambulancezorg!

Vragen?
Vragen naar aanleiding van dit artikel kun je richten aan Nadiene Toby via n.toby@ambulancezorg.nl.