Wat gebeurt er precies als je 112 belt? En wat moet je doen -of juist laten- als er in het verkeer een ambulance met spoed nadert? Via de campagne ‘De mensen van de ambulance’ heeft het brede publiek onder meer op deze vragen antwoord gekregen. In december staat campagnethema ‘Bij zorgverlening’ op de rol.

Na de zomer is een breed scala aan tips en informatie met betrekking tot de thema’s ‘Als je 112 belt’ en ‘In het verkeer’ verspreid via de online en offline campagnekanalen. De content is ook deze periode weer goed ontvangen.
 
Populair
Zo mocht de infographic ‘In het verkeer’ zich onlangs verheugen op een recordaantal deelacties op social media. En hashtag (#) dmvda (de mensen van de ambulance) was voor de tweede maal trending topic op Twitter. Signalen waaruit blijkt dat het publiek informatie over ambulancezorg waardeert en relevant vindt.
 
Nieuwe reeks verhalen op weblog & boek
Voor het weblog ‘Het echte werk’ hebben ambulancehulpverleners zich weer hulpvaardig getoond. Zij deelden middels interviews werkervaringen die indruk op hen hebben gemaakt. De reacties van het publiek laten zien dat dit gevoel wederzijds is. Momenteel wordt er hard gewerkt aan het boek 'De mensen van de ambulance' dat naar verwachting in april 2016 in de boekhandels ligt. Dit boek bevat nieuwe, nog niet gepubliceerde, verhalen.
 
December 2015: thema ‘Bij zorgverlening’

In december passeert thema ‘Bij zorgverlening’ de revue. Ook hiervoor is een infographic ontwikkeld met illustraties en belangrijke tips. Deze infographic wordt binnenkort via social media verspreid en is medio december ook -in postervorm- te zien in een groot aantal horecagelegenheden. Alle communicatiemiddelen die tot nu toe voor de campagne ontwikkeld en verspreid zijn, vind je op de website www.demensenvandeambulance.nl. Dat geldt ook voor de nieuwe animatiefilm 'Ambulancezorg in Nederland' waarin wordt uitgelegd hoe de ambulancezorg in Nederland georganiseerd is.
 
Informatie
Heeft u na dit artikel nog vragen of wilt u meer weten? Neem dan contact op met Nadiene Toby van Ambulancezorg Nederland via n.toby@ambulancezorg.nl Volg 'De mensen van de ambulance' ook op Twitter: @vandeambulance en Like hun Facebookpagina om up to date te blijven.
----------------------------------------------------------------------------------------
De publiekscampagne ‘De mensen van de ambulance’ is een initiatief van Ambulancezorg Nederland in samenwerking met V&VN ambulancezorg en de Regionale Ambulance Voorzieningen. De campagne wordt mede mogelijk gemaakt door het ministerie VWS. Looptijd: maart 2014 tot en met medio 2016.